**** Σας ευχαριστούμε για την επίσκεψή σας στην ιστοσελίδα μας. Σας περιμένουμε και στα γραφεία μας, στο Παράρτημά μας στην Πλατεία Ελευθερίας (είσοδος: πεζόδρομος, Κανάρη 2) στην Κατερίνη ****

Κυριακή 16 Μαρτίου 2014

Η.Δ του αποστρατευθέντος πλέον Υπαρχηγού του Στόλου Σπύρου Κονιδιάρη



"Δεν σιώπησα ποτέ, υπηρέτησα το ΠΝ όχι παρέες"

Η τελευταία ημερήσια διαταγή του Υπαρχηγού Στόλου Σπύρου Κονιδάρη,όπως αναγνώστηκε παρουσία πολλών απόστρατων ανώτατων αξιωματικών, μεταξύ των οποίων και επιτίμων Αρχηγών όπως ο  Γρηγόρης Δεμέστιχας και ο  Κοσμάς Χρηστίδης .

Αλλά κυρίως όπως αναγνώστηκε ενώπιον εκατοντάδων στελεχών του Στόλου. Ο αντιναύαρχος  Κονιδάρης δεν μάσησε τα λόγια του. Με εξαιρετική ευπρέπεια είπε πολλά σημαντικά που συγκίνησαν αλλά και εξόργισαν όσους ζουν τα προβλήματα του Στόλου και δεν τα “ρετουσάρουν”.

Οι βολές Κονιδάρη ήταν εύστοχες:

“Σε όλη μου την σταδιοδρομία επέλεξα να είμαι χρήσιμος για το Ναυτικό και τα στελέχη του και όχι ευχάριστος στον εκάστοτε Κυβερνήτη, τον Διοικητή ή τον Αρχηγό μου. Έτσι δεν σιώπησα ποτέ από φόβο να μην εκτεθώ, αλλά πάντα ανέφερα με θάρρος, παρρησία και άγνοια κινδύνου τα προβλήματα, είτε παρουσία πολλών σε καρέ, συσκέψεις, συνεδριάσεις και αμφιθέατρα είτε, ενώ για σοβαρότερα ή απόρρητα θέματα, ανέφερα εγγράφως.

•”Γιατί υπηρέτησα το Ναυτικό και όχι Αρχηγούς, παρέες, ή άλλους εξωθεσμικούς παράγοντες και κέντρα, για να μπορώ να κοιτάω στα μάτια όλους εσάς από τους οποίους ζητούσα ετοιμότητα ψυχών, για την τιμή της Σημαίας, την ακεραιότητα της Πατρίδας, την ζωή και την ευημερία του Λαού μας, που δοκιμάζεται και αξίζει καλύτερη τύχη.

• “Γιατί με τις τελευταίες 2 τοποθετήσεις μου ως ΔΦΓ και Υ/ΑΣ, είχα την ευλογία, σε κάθε επαφή μου με τα στελέχη του Στόλου, τόσο στα πλοία όσο και στα αμφιθέατρα και στις αίθουσες συσκέψεων, να μοιραστώ όλες τις εμπειρίες μου, τις γνώσεις και τους προβληματισμούς μου, μιλώντας την γλώσσα της αλήθειας, προκειμένου εσείς οι νεότεροι να πάτε το Στόλο και το Ναυτικό μπροστά, όπως ονειρευόμαστε, όλοι όσοι αγαπήσαμε το Ναυτικό περισσότερο από τις καριέρες μας”.

Αυτά κι άλλα πολλά είπε ο Κονιδάρης . Διαβάστε όλη την ημερήσια διαταγή του που αποτελεί θέμα συζήτησης:

ΔΙΑΤΑΓΗ ΥΠΑΡΧΗΓΟΥ ΣΤΟΛΟΥ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 1 / 2014


ΘΕΜΑ : Παράδοση Καθηκόντων Υπαρχηγού Στόλου


Σε εκτέλεση σχετικής διαταγής ΓΕΝ παραδίδω σήμερα τα καθήκοντα του Υπαρχηγού Στόλου στον Υποναύαρχο Νικόλαο Τσούνη Π.Ν.

2. Είμαι ευτυχής γιατί ολοκληρώνω σήμερα την σταδιοδρομία μου, παραδίδοντας την πλέον Μάχιμη Διοίκηση, καθώς η Πατρίδα με τίμησε και μου εμπιστεύτηκε για το χρόνο που πέρασε, τα καθήκοντα του Υπαρχηγού του Στόλου, του Ναυάρχου που σε περίοδο Επιχειρήσεων ή Πολέμου θα ηγηθεί του Στόλου της Πατρίδας μας, ενός Στόλου νικηφόρου και ένδοξου, με παράδοση χιλιετιών.

3. Αναγνωρίζοντας την μεγάλη αυτή τιμή, υπηρέτησα το Στόλο και την Πατρίδα με όλες μου τις δυνάμεις, φυσικές αλλά και πνευματικές, ψυχικές και ηθικές, όπως τις απέκτησα από την αγωγή σεμνών και εργατικών γονέων καθώς και καλών δασκάλων, όπως τις διαμόρφωσα από την κατεύθυνση και το παράδειγμα εξαίρετων Κυβερνητών και Διοικητών μου καθώς επίσης και από τις εμπειρίες, τις εκλεκτές εκπαιδεύσεις και τις γνώσεις που απλόχερα μου προσέφερε το Π.Ν, από την κατάταξή μου στην ΣΝΔ. Όπως τις ενίσχυσαν η οικογένειά μου με την αγάπη και την αφοσίωση της και ο Θεός με την συμπαράστασή του, όπως τις πολλαπλασίασαν όλοι οι συνάδελφοί μου, ανεξαρτήτως βαθμού, που υπηρέτησαν όλα αυτά τα χρόνια υπό τις διαταγές μου ή εργάστηκαν μαζί μου και μοιράστηκαν το όραμά μου. Σε όλους αυτούς οφείλω τα περισσότερα, τους ευχαριστώ από καρδιάς και όλες οι τιμές στο πρόσωπό μου, αντανακλούν και φωτίζουν και όλους αυτούς, με τους οποίους μοιράστηκα την ευλογία της υπηρεσίας και της προσφοράς μου στην Πατρίδα.

4. Είμαι ευτυχής γιατί, στην συνέχεια της πορείας μου από Διοικητής Φρεγατών, και σαν Υπαρχηγός του Στόλου, βρήκα ιδιαίτερη ανταπόκριση και συμπαράσταση από όλους τους υφισταμένους μου και τους επιτελείς μου στο Αρχηγείο Στόλου όπως επίσης και από όλους, τους Διοικητές, τους Κυβερνήτες και τους Αξιωματικούς μέχρι τον νεότερο Υπαξιωματικό, ΕΠΟΠ και ναύτη στα πλοία, άνδρες και γυναίκες, όλους εσάς οι οποίοι ανταποκριθήκατε στην απαίτησή μου για δουλειά, αγάπη για το συνάδελφο και τα πλοία, συνεχή προσπάθεια βελτίωσης, χωρίς καμία έκπτωση σε θέματα επιχειρησιακής ετοιμότητας, μαχητικής ικανότητας και ασφάλειας.

5. Όταν πέρυσι ανέλαβα τα καθήκοντα του Υπαρχηγού, είχα ζητήσει επίσης από εσάς ευπρέπεια, ήθος, υψηλό επαγγελματισμό, πνεύμα συνεργασίας, αλληλεγγύης και άμιλλας και, κυρίως, υψηλό αίσθημα δικαιοσύνης, ευθύνης και φιλοπατρίας, χαρίσματα τα οποία, κατά την συνυπηρεσία μας, διαπίστωσα ότι διαθέτετε σε υπέρτατο βαθμό. Πέραν αυτών, και στις δύσκολες στιγμές που διέρχεται η Χώρα μας, διέκρινα την ευψυχία σας, την φιλοτιμία σας και την εντιμότητά σας, στην εξοικονόμηση πόρων και στην συντήρηση του υλικού, στην εκμετάλλευση κάθε ευκαιρίας εκπαίδευσης και ανάτασης, που ολοκλήρωσαν τον ψυχικό μας δεσμό. Υπηρετήσαμε μαζί τα πλοία και όχι απλώς υπηρετήσαμε στα πλοία, όπως άλλωστε σας ζήτησα από την αρχή, προκειμένου να τα έχουμε έτοιμα να δράσουν, να κινδυνέψουν και να νικήσουν, όταν η Πατρίδα το ζητήσει.

6. Παραδίδοντας σήμερα τα καθήκοντα του Υπαρχηγού του Στόλου, επιθυμώ να εκφράσω τις ιδιαίτερες ευχαριστίες μου προς τους Διοικητές των Διοικήσεων, τους Διοικητές των Μοιρών, τους Κυβερνήτες και τα πληρώματα των πλοίων του Στόλου, υπερήφανος για :
α. Την υψηλή μαχητική ικανότητα, την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα και την ετοιμότητα των πλοίων μας, όπως αυτή αποδείχθηκε καθ’ όλο το προηγούμενο έτος και κυρίως στις μεγάλες Ασκήσεις «ΚΑΤΑΙΓΙΣ/13», «ΠΑΡΜΕΝΙΩΝ/13» και «ΠΥΡΠΟΛΗΤΗΣ 9/2013», στις οποίες είχα την τιμή να συμμετέχω ενεργά ως ο Τακτικός Διοικητής του Στόλου και της Διακλαδικής Δύναμης «ΔΕΛΤΑ», την επιτυχία των οποίων αναγνώρισε τόσο η Στρατιωτική και η Πολιτική Ηγεσία των Ε.Δ., όσο και ο ίδιος ο κύριος Πρωθυπουργός.
β. Την υψηλή αυτοεπισκευαστική ικανότητα των πλοίων, που επιτεύχθηκε με πολύ φιλότιμο, πολύ προσωπική και υπερωριακή εργασία και χαμηλό κόστος,
γ. Την εκτέλεση όλων των αποστολών που μας ανατέθηκαν, και
δ. Την ποιότητα των στελεχών που διοίκησα και ηγήθηκα.

7. Ευχαριστώ επίσης ιδιαίτερα :
α. Τον Αρχηγό του ΓΕΝ Αντιναύαρχο Ευάγγελο Αποστολάκη ΠΝ και τον Αρχηγό του Στόλου Αντιναύαρχο Παναγιώτη Λίτσα ΠΝ, για την εμπιστοσύνη με την οποία με περιέβαλαν και για την στήριξη την οποία μου παρείχαν.
β. Όλους τους προκατόχους μου, για το αξιόμαχο των πλοίων και το υψηλό ηθικό των πληρωμάτων μας.
γ. Τους Ναυάρχους μέλη του ΑΝΣ για την συνεργασία μας τους 12 αυτούς μήνες, προκειμένου να αντιμετωπίσουμε την κρίση και την κατάσταση με τον καλύτερο τρόπο για το Ναυτικό και την Πατρίδα.
δ. Όλους όσους ταξίδεψαν, εργάστηκαν, ασκήθηκαν και αξιολογήθηκαν υπό τις διαταγές μου, για την προαγωγή του ενιαίου πνεύματος και του επιπέδου εκπαίδευσης, για να έχουμε τα πλοία, τα Υ/Β, τα Ε/Π, τις ειδικές δυνάμεις και το προσωπικό μας, έτοιμο και εκπαιδευμένο να προασπίσει τα ιερά και τα όσια που παραλάβαμε από τους προγόνους μας.
ε. Το ΓΕΝ και τους Διοικητές και το προσωπικό της ΔΔΜΝ και της ΔΝΕ, των Ναυστάθμων Σαλαμίνας και Κρήτης καθώς και του ΚΕΦΝ και της ΥΝΤΕΛ, για την συνδρομή τους, τόσο στην επισκευή και συντήρηση των πλοίων όσο και στην αναβάθμιση της εκπαίδευσης των στελεχών μας.
στ. Όλο το Επιτελείο και το προσωπικό του Αρχηγείου Στόλου για την εξαιρετική συνεργασία και την στήριξη που μου παρείχαν, με την υψηλού επιπέδου επιτελική τους εργασία και εμπειρία.
ζ. Το προσωπικό του Επιτελείου και του Γραφείου μου, για την επαγγελματική του κατάρτιση, την αφοσίωση, την εργατικότητα και την κατανόηση του.
η. Το Διευθυντή και το προσωπικό της Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Αξιολόγησης, μιας Διεύθυνσης κόσμημα του Στόλου, για το ήθος, τον επαγγελματισμό, την εργατικότητα, την απίστευτη διάθεση προσφοράς και την ουσιαστική συνδρομή τους στο έργο μου.
θ. Τα στελέχη που προσήλθαν με νέες ιδέες και με ανησυχίες και όλους όσους δεν εφείσθηκαν κόπων για να αναδείξουμε θέματα, να δοκιμάσουμε πειραματικές μεθόδους, να λύσουμε προβλήματα, με επινοητικό πνεύμα και οικονομία.

8. Τέλος ευγνωμονώ το Θεό και τον Άγιο Νικόλαο, υπό την σκέπη των οποίων τα πλοία μας πλέουν, για την βοήθειά τους, προκειμένου να ανταπεξέλθω στις απαιτήσεις των καθηκόντων μου και να ολοκληρώσω την σταδιοδρομία μου, χωρίς ατυχήματα και αβαρίες, συνεχιστής της οικογενειακής μου ναυτικής παράδοσης.

9. Στον καταξιωμένο συνάδελφο και φίλο, Υποναύαρχο Νικόλαο Τσούνη Π.Ν, με τον οποίο μας συνδέουν πολλά χρόνια συνυπηρεσίας στο Στόλο, στον οποίο με συγκίνηση και υπερηφάνεια παραδίδω σήμερα τα Καθήκοντα του Υπαρχηγού Στόλου, εύχομαι ολόψυχα καλή τύχη, υγεία και κάθε επιτυχία στο έργο του.


10. Αξιωματικοί, Ανθυπασπιστές, Υπαξιωματικοί, Επαγγελματίες Οπλίτες και Ναύτες του Πολεμικού Ναυτικού. Σε μια εποχή ρευστή και με κινδύνους για το Έθνος πάντα παρόντες, σας καλώ :
α. Να συνδράμετε με όλες σας τις δυνάμεις, στο έργο του, τον νέο σας Υπαρχηγό και την Ηγεσία του Ναυτικού.
β. Να συνεχίσετε με το ίδιο υψηλό αίσθημα ευθύνης, την προσφορά σας στα πλοία, μη λησμονώντας την προ 25 αιώνων ρήση του Θεμιστοκλή πως «έχουμε Γη και Πατρίδα όσο έχουμε πλοία στη θάλασσα» και κάνοντας ευγενικό στόχο σας την ρήση των νέων της Σπάρτης «άμμες δέ γ' εσόμεθα πολλώ κάρρονες», ότι δηλαδή εσείς, θα γίνεται πολύ καλύτεροι από εμάς τους μεγαλύτερους
γ. Να διατηρήσετε και να παραδώσετε υγιές και ορμητικό, το πνεύμα των μονάδων κρούσης και τις παρακαταθήκες των μπουρλοτιέρηδων και των Ναυμάχων του Έθνους και, τέλος,
δ. Να είστε πάντα έτοιμοι να πλεύσετε με τα πλοία του Στόλου μας, και εσείς «μεθ΄ ορμής ακαθέκτου», στην πορεία της Τιμής, της Δόξας και του Καθήκοντος, όμορφα ακρόπρωρα αλλά και θανάσιμα χαλύβδινα έμβολα του Έθνους, υπερασπιστές των Πατρίων εδαφών και θαλασσών, σκληροί τιμωροί κάθε επιβουλέα.

11. Απερχόμενος από τάξεις του Πολεμικού Ναυτικού σε αποστρατεία, φεύγω συγκινημένος μεν αλλά ευτυχής, υπερήφανος, ήρεμος και τιμημένος :
α. Γιατί από την αρχή μέχρι το τέλος της σταδιοδρομίας μου παρέμεινα αξιοπρεπής, τίμιος και αταλάντευτος στις αξίες που πήρα από τους γονείς μου, που πολλοί βέβαια χλευάζουν, αλλά που η έλλειψη αυτών έφερε την Πατρίδα μας στην δυσμενή θέση που βρίσκεται σήμερα.
β. Γιατί το Ναυτικό σε όλη μου την σταδιοδρομία με τίμησε με ότι εκλεκτότερη θέση υπήρξε. Μεταξύ αυτών, με την ανάθεση της διακυβέρνησης 1 ΤΠΚ (πυραυλακάτου) και 2 φρεγατών (Φ/Γ) επί μία 5ετία, της Διοίκησης Μοίρας Φ/Γ και της Διοίκησης όλων των Φ/Γ επί 2ετία, της επιλογής, σχεδίασης και κατασκευής των νέων ΤΠΚ τ. ΡΟΥΣΣΕΝ, της παραλαβής της Φ/Γ ΥΔΡΑ, την διεύθυνση της Διεύθυνσης Επιχειρησιακής Αξιολόγησης (ΔΕΠΑ) του Αρχηγείου Στόλου επί 2ετία, της διεύθυνσης του Α’ Κλάδου (Επιχειρήσεις) του ΓΕΝ επί 1,5 έτος, και τέλος, με την πλέον μάχιμη θέση όχι μόνο του Ναυτικού αλλά και όλων των Ενόπλων Δυνάμεων, αυτή του Εν Πλώ Ναυάρχου Διοικητή του Στόλου.
γ. Γιατί ολοκλήρωσα την διαδρομή μου, και στα πλοία που κυβέρνησα ή που διοίκησα, δεν χάθηκε ούτε μία ανθρώπινη ζωή, δεν υπέστη συνάδελφος αναπηρία, δεν προκλήθηκε από δική μου ανεπάρκεια, αμέλεια ή παράληψη, η παραμικρή ζημιά ή οικονομική επιβάρυνση της Υπηρεσίας.
δ. Γιατί κατά την υπηρεσία μου στο Εξωτερικό τίμησα την Στολή του Έλληνα Αξιωματικού, καθώς κατά την μεν φοίτησή μου στις ΗΠΑ για απόκτηση πτυχίου MASTER Ηλεκτρολόγου Μηχανικού αρίστευσα, κατά δε την υπηρεσία μου στο Στρατηγείο του ΝΑΤΟ στο Βέλγιο, προσέφερα αλλά και τιμήθηκα.
ε. Γιατί από το 1985 μέχρι πρόσφατα, συμμετείχα με χαρά στην εκπαίδευση των νέων στελεχών, επιστρέφοντας τις γνώσεις και τις εμπειρίες μου στους νεότερους.
στ. Γιατί με τις τελευταίες 2 τοποθετήσεις μου ως ΔΦΓ και Υ/ΑΣ, είχα την ευλογία, σε κάθε επαφή μου με τα στελέχη του Στόλου, τόσο στα πλοία όσο και στα αμφιθέατρα και στις αίθουσες συσκέψεων, να μοιραστώ όλες τις εμπειρίες μου, τις γνώσεις και τους προβληματισμούς μου, μιλώντας την γλώσσα της αλήθειας, προκειμένου εσείς οι νεότεροι να πάτε το Στόλο και το Ναυτικό μπροστά, όπως ονειρευόμαστε, όλοι όσοι αγαπήσαμε το Ναυτικό περισσότερο από τις καριέρες μας.
ζ. Γιατί σε όλη μου την σταδιοδρομία επέλεξα να είμαι χρήσιμος για το Ναυτικό και τα στελέχη του και όχι ευχάριστος στον εκάστοτε Κυβερνήτη, τον Διοικητή ή τον Αρχηγό μου. Έτσι δεν σιώπησα ποτέ από φόβο να μην εκτεθώ, αλλά πάντα ανέφερα με θάρρος, παρρησία και άγνοια κινδύνου τα προβλήματα, είτε παρουσία πολλών σε καρέ, συσκέψεις, συνεδριάσεις και αμφιθέατρα είτε, ενώ για σοβαρότερα ή απόρρητα θέματα, ανέφερα εγγράφως.
η. Γιατί υπηρέτησα το Ναυτικό και όχι Αρχηγούς, παρέες, ή άλλους εξωθεσμικούς παράγοντες και κέντρα, για να μπορώ να κοιτάω στα μάτια όλους εσάς από τους οποίους ζητούσα ετοιμότητα ψυχών, για την τιμή της Σημαίας, την ακεραιότητα της Πατρίδας, την ζωή και την ευημερία του Λαού μας, που δοκιμάζεται και αξίζει καλύτερη τύχη.
θ. Γιατί υπηρέτησα στην Διεύθυνση Εξοπλισμών, σε Επιτροπές και Κλιμάκια παραλαβής πλοίων και μου δόθηκε η ευκαιρία να κάνω απόσβεση των σπουδών μου και να συμβάλλω και εγώ στο να φτιάξουμε καλύτερα πλοία. Σε αυτές μου τις Υπηρεσίες, περιόδους για τις οποίες μαθαίνουμε πολλά για επίορκους λειτουργούς, εμένα όχι μόνο δεν τόλμησε κανείς να με πλησιάσει, αλλά με την στάση μου και την επαγγελματική μου επάρκεια έσωσα και πολλά εκατομμύρια δημοσίου χρήματος. Μόνο η αποφασιστική μου στάση στο πρόγραμμα των 3 πρώτων ΤΠΚ τ. ΡΟΥΣΣΕΝ και των Πυραύλων EXOCET για τα πλοία αυτά, περιόρισαν την δαπάνη του Ελληνικού Δημοσίου κατά 20.574.000 ευρώ. Όσοι υπηρέτησαν στο Πρόγραμμα παραλαβής των νέων πυραυλακάτων τα ξέρουν, για τους λοιπούς αρκεί μια απλή ανάγνωση 2 μόνο σελίδων των σχετικών συμβάσεων (Σελίδα 78 Σύμβασης 001/2000 για τα ΤΠΚ και Σελίδα 10 Σύμβασης 031/00 για τα EXOCET).
ι. Γιατί ανέθρεψα τα παιδιά μου με τίμιο ψωμί και τους παραδίδω κατάλευκο το όνομα της οικογένειάς μας, και τέλος
ια. Γιατί αφήνω πίσω μου εκλεκτούς νεότερους συναδέλφους, τους οποίους θαύμασα στη θάλασσα και στη στεριά, στα πλοία, τα επιτελεία και τα αμφιθέατρα, των οποίων ο επαγγελματισμός και η αφοσίωση στο καθήκον δεν μου επέτρεπαν στιγμή να τους απογοητεύσω. Σε όλους αυτούς εύχομαι να ευτυχίσουν με ακόμη καλύτερη σταδιοδρομ
ία.

12. Στην σταδιοδρομία μου, δεν γεύτηκα μόνο χαρές αλλά και μεγάλες λύπες. Αισθάνομαι υποχρεωμένος να τις αναφέρω και αυτές σήμερα :
α. Λυπήθηκα βαθιά για τον χαμό των 3 συναδέλφων στα Ίμια, των αθάνατων Καραθανάση, Βλαχάκου και Γιαλοψού, και ντράπηκα που συνοδεύτηκε από εθνική υποχώρηση. Έχω όμως την συνείδησή μου ήσυχη, ότι εγώ και το πλήρωμα του ΤΠΚ ΣΤΑΡΑΚΗΣ, μαζί με άλλους εκλεκτούς συναδέλφους και πλοία, ήμασταν εκεί και έτοιμοι για την μέγιστη προσφορά στην Πατρίδα. Ας είναι αιωνία η μνήμη τους.
β. Λυπήθηκα πολύ για την φωτιά στο ΤΠΚ ΜΥΚΟΝΙΟΣ και λυπάμαι και σήμερα, που 4 χρόνια αργότερα, δεν έχει δρομολογηθεί ακόμη η αποκατάστασή του. Ως μέλος του Ανωτάτου Ναυτικού Συμβουλίου το περασμένο έτος, αναλαμβάνω το μερίδιο της ευθύνης που μου αναλογεί.
γ. Λυπήθηκα πολύ και στον παροπλισμό της Φ/Γ ΜΠΟΥΜΠΟΥΛΙΝΑ, γιατί ένα άλλο πλοίο των ίδιων τουλάχιστον δυνατοτήτων, δεν είναι πάνω σε ναυπηγική κλίνη για να το αντικαταστήσει σύντομα.
δ. Λυπάμαι γιατί μονάδες κρούσης όπως τα νέα ΤΠΚ και τα νέα Υ/Β, που έχουν παραγγελθεί και εν πολλοίς αποπληρωθεί, με χρήματα από το υστέρημα του Ελληνικού Λαού, παραμένουν αναξιοποίητα και γερνάνε στα Ναυπηγεία.
ε. Λυπάμαι καθημερινά που δεν υπάρχει ορίζοντας για την αντικατάσταση των παράκτιων περιπολικών μας, παρότι κάποια από αυτά έχουν υπερβεί την 50ετία, αντιμετωπίζοντας, χάρη στα άξια πληρώματά τους, την διαρκώς αυξανόμενη απειλή και πρόκληση.

13. Αγαπητοί Συνάδελφοι, όλων των βαθμών και όλων των Υπηρεσιών του Ναυτικού, Αδελφοί στα Όπλα. Σήμερα σας αποχωρίζομαι μεν, με την στολή που τίμησα και τιμήθηκα, αλλά να είστε σίγουροι ότι θα είμαι πάντα δίπλα σας και θα σας καμαρώνω, διαθέσιμος για συμβουλή ή βοήθεια, για το καλό του Ναυτικού και της Πατρίδας.

14. Όλη μου την σταδιοδρομία πάλεψα για να διακριθώ δίνοντας πάντα τον τίμιο αγώνα, στο πεδίο της αξιοπρέπειας, της ευγενούς άμιλλας, του ήθους, του καθήκοντος, της αφοσίωσης και της πνευματικής καλλιέργειας.
Και τα κατάφερα. Στις ελάχιστες φορές, στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό που δεν ήμουνα Πρώτος, ήμουνα μεταξύ των Αρίστων, προκειμένου και εγώ να είμαι έτοιμος για ότι μεγάλο μου ζητηθεί, και η Ηγεσία του Ναυτικού, όταν έπρεπε να επιλέξει, να μην χρειάζεται για μένα συστάσεις ή υποδείξεις αλλά ούτε, εκ των υστέρων, δικαιολογίες. Αυτή την στάση ζωής αφήνω σαν παρακαταθήκη, σε όλους όσους με εκτιμάτε σαν άνδρα και αξιωματικό.


15. Κλείνοντας το γόνυ στην Σημαία μας και τους αθάνατους νεκρούς των Εθνικών μας αγώνων, σας εύχομαι ολόψυχα υγεία, οικογενειακή ευτυχία, επαγγελματική πρόοδο και ο Άγιος Νικόλαος να είναι πάντα στο τιμόνι των πλοίων μας.

Ζήτω το Πολεμικό Ναυτικό

Ζήτω το Έθνος.

Αντιναύαρχος Σπυρίδων Κονιδάρης Π.Ν.

Υπαρχηγός Στόλου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου